15-12-2014, 00:20
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-04-2021, 18:53 przez Modra.
Powód edycji: Zmiana rozdziału "Czat".
)
Tulpa.pl jest przyjazną przestrzenią dla rozwoju i rozrywki. Do prowadzenia dyskusji, wymiany poglądów i opinii, oraz wzajemnej pomocy w zakresie działów tematycznych forum. Interesują nas możliwości, jakie niesie ze sobą zjawisko tulp. Chcemy je poznawać, wychodząc od tego, czego możemy się dowiedzieć z zakresu nauk takich jak psychologia czy neurobiologia.
Słownik nazw
Oczekujący na aktywację - osoba prywatna, która założyła konto na Tulpa.pl i otrzymuje dostęp do postowania w "Dziale powitalnym".
Forumowicz - osoba prywatna z uprawnieniami do korzystania z przygotowanych do tego działów forum Tulpa.pl.
Autor - Forumowicz piszący teksty dla portalu Tulpa.pl.
Ekipa - Forumowicze trzymający pieczę nad serwisem Tulpa.pl (administratorzy i moderatorzy). Tutaj możesz wyświetlić Ekipę.
Serwis
Postanowienia serwisu odnoszą się zarówno do portalu, jak i forum.
Postanowienia ogólne:
Postanowienia ogólne:
Postanowienia ogólne:
Oferujemy pomoc przy pisaniu poradników i artykułów, tzn. wsparcie merytoryczne i stylistyczne. Możesz (ale nie musisz) z nami na bieżąco omawiać treść swoich tekstów oraz pomysły na nie. Po prostu, nie jesteś z tym sam.
Postanowienia ogólne:
Postanowienia ogólne:
Słownik nazw
Oczekujący na aktywację - osoba prywatna, która założyła konto na Tulpa.pl i otrzymuje dostęp do postowania w "Dziale powitalnym".
Forumowicz - osoba prywatna z uprawnieniami do korzystania z przygotowanych do tego działów forum Tulpa.pl.
Autor - Forumowicz piszący teksty dla portalu Tulpa.pl.
Ekipa - Forumowicze trzymający pieczę nad serwisem Tulpa.pl (administratorzy i moderatorzy). Tutaj możesz wyświetlić Ekipę.
Serwis
Postanowienia serwisu odnoszą się zarówno do portalu, jak i forum.
Postanowienia ogólne:
- Rejestrując się na forum potwierdzasz znajomość Regulaminu portalu i forum Tulpa.pl oraz zobowiązujesz się do jego przestrzegania.
- Oczekujący na aktywację otrzymuje na początku dostęp do postowania w "Dziale powitalnym". Potem Ekipa może nadać mu uprawnienia Forumowicza do przeglądania pozostałych działów i postowania w nich.
- (uchylony)
- Postępuj zgodnie z Netykietą.
- Stosuj się do zasad interpunkcji i ortografii.
- Kontaktując się z Ekipą w sprawach powiązanych z serwisem staraj się korzystać ze swojego konta na forum wysyłając wiadomość prywatną, żeby nie było wątpliwości kto pisze.
- Ustalaj z Ekipą wszystkie pomysły wychodzące poza standardowe używanie serwisu (pisanie postów i wiadomości). Do sugerowania wszelkich zmian dotyczących funkcjonowania forum służy dział "Wasze pomysły na forum".
- Próby wykorzystania luk w regulaminie będą traktowane jak próby jego złamania.
- Unikanie nałożonej już kary może spowodować przedłużenie obecnej lub nałożenie kolejnej.
- Aktywność niezgodna z postanowieniami polskiego prawa.
- Publikowanie treści i materiałów NSFW - Not Safe For Work (np. pornograficznych, obscenicznych, obraźliwych).
- Spamowanie i trollowanie.
- Zachowania agresywne i agresywno-pasywne (np. awanturowanie się, prowokowanie).
- Propagowanie treści reklamowych.
- Nękanie Forumowiczów, zarówno w postach jak i w prywatnych wiadomościach. Ekipa zastrzega sobie prawo do sprawdzenia prywatnych wiadomości w przypadku zgłoszenia nadużyć.
- Publikowanie treści wiadomości prywatnych bez zgody obu stron.
- Udostępnianie jakichkolwiek materiałów pozwalających zidentyfikować dane osobowe Forumowicza bez jego zgody (np. imię, link do prywatnej strony, zdjęcie).
- Próby pozyskania danych osobowych z użyciem różnych narzędzi (od komunikacyjnych po ingerencję technologiczną) bez zgody Forumowiczów.
- Podszywanie się pod któregokolwiek Forumowicza.
- Aktywność na szkodę społeczności.
Postanowienia ogólne:
- Możesz stworzyć dodatkowe konto tylko dla swojej tulpy. Zanim to zrobisz, powiadom o tym Ekipę. Dodatkowe konta (tzw. multikonta) stworzone bez konsultacji podlegają usunięciu.
- Konto Twojej tulpy automatycznie dostanie uprawnienia Forumowicza, jeśli tylko Twoje oryginalne konto również je posiada.
- Nick użytkownika może składać się z liter alfabetu łacińskiego, polskich znaków diakrytycznych, cyfr arabskich oraz znaków specjalnych - ., ,, -, _, &,', *, ^. Konta użytkowników o nickach łamiących zasadę, nieczytelnych, niemożliwych do wymówienia lub utrudniających korzystanie z nich, zostaną usunięte.
- Zmiana nicku lub usunięcie konta są możliwe po skontaktowaniu się z Ekipą.
- Konta z zerową liczbą postów, dla których czas ostatniego logowania wynosi więcej niż pół roku, podlegają usunięciu.
- Konta z niepotwierdzonym w ciągu 7 dni od daty rejestracji adresem e-mail podlegają usunięciu.
- Brak wpisu w "Dziale powitalnym" w przeciągu 2 tygodni od zapytania o rejestrację uznaje się za wyrażenie braku chęci pełnej rejestracji (a więc nieaktywowane konto zostaje usunięte).
- Wątki w "Dziale powitalnym", których autorzy nie zostali aktywowani i nie odezwali się w ciągu 7 dni od daty swojej ostatniej wypowiedzi, zostają przeniesione do poddziału "Zawieszone". Autor wątku w każdej chwili może w nim napisać - wtedy wątek wróci do "Działu powitalnego".
- Utworzenie wątku w "Dziale powitalnym" przez zarejestrowanego użytkownika skutkuje nadaniem mu możliwości pisania postów w podforum "Tulpa".
- Konto użytkownika, którego wątek znajduje się w poddziale "Zawieszone" Działu Powitalngo, zostaje usunięte w przypadku braku jego aktywności w wątku przez 4 miesiące od zamieszczenia ostatniego postu.
- Używanie krzykliwych i animowanych obrazków w awatarach oraz sygnaturach.
- Wstawianie do sygnatury obrazka wyższego, niż 150 pixeli.
- Nadużywanie emotikon i dekoracji tekstu lub wstawianie zbyt dużej ilości grafik w sygnaturze.
Postanowienia ogólne:
- Treści opublikowane w tematycznie nieodpowiednich działach/wątkach zostaną przeniesione.
- Jeśli chcesz rozmawiać o tematyce nadnaturalnej, poproś Ekipę o dostęp do "Działu metafizycznego". Poza nim preferowane jest podejście opierające się na tym, czego możemy się dowiedzieć z istniejących nauk.
- Podwójne posty od jednego Forumowicza są automatycznie scalane jeśli poprzedni post jest nie starszy niż 3 godziny (wyjątek stanowią działy: "Moja Tulpa", "Nasze sposoby" oraz "RPG").
- Ekipa zastrzega sobie prawo do edycji postów Forumowiczów, jeśli ich treść odbiega od ustaleń Regulaminu (np. zawiera przekleństwa, błędy ortograficzne lub niedziałający link).
- Tytuły wątków powinny być możliwie konkretne. Unikaj ogólników z rodzaju "Ważne pytanie".
- Linki umieszczaj używając opcji wstawiania linku w edytorze tekstowym lub tagu url.
- Próby zmuszenia innych do przyjęcia swoich poglądów.
- Publikacja postów obniżających jakość dyskusji, np. o znikomej wartości merytorycznej, agresywnych lub agresywno-pasywnych.
- Publikacja postów zbytnio odchodzących od tematu (tworzenie offtopu).
- Wywoływanie i angażowanie się w kłótnie.
- Nadużywanie emotikon, kolorów, wielkich liter, pogrubień i innych dekoracji tekstu.
- Używanie czerwonego koloru tekstu - jest zarezerwowany dla Ekipy.
Oferujemy pomoc przy pisaniu poradników i artykułów, tzn. wsparcie merytoryczne i stylistyczne. Możesz (ale nie musisz) z nami na bieżąco omawiać treść swoich tekstów oraz pomysły na nie. Po prostu, nie jesteś z tym sam.
Postanowienia ogólne:
- Autor nie musi, ale może podjąć stałą współpracę z Ekipą (może napisać jeden tekst lub więcej).
- Autor ma prawo do zgłoszenia zmian w swoim tekście już po publikacji.
- Ekipa zastrzega sobie prawo do redakcji tekstów i decyzji o publikacji lub ich zdjęciu z portalu.
- Teksty Autora udostępnione Ekipie pozostają na rzecz portalu Tulpa.pl.
- Każdy poradnik i artykuł jest podpisywany nickiem Autora linkowanym do jego profilu na forum. Autor może też pozostać anonimowy.
- Autor może pisać jeden tekst z pomocą innych Autorów, musi jednak poinformować o tym Ekipę.
- Jeśli chcesz zostać Autorem:
• Poradników - skorzystaj z działu "Nasze sposoby" lub (tylko jeśli Twoje doświadczenie w tulpomancji wynosi więcej niż półtora roku) skontaktuj się bezpośrednio z Ekipą.
• Artykułów (również tłumaczeń) - dowiedz się jak zgłosić temat.
- Prezentowanie cudzych tekstów jako własne (plagiat).
- Niepodanie źródła i oryginalnego autora tekstu tłumaczonego.
Postanowienia ogólne:
- (uchylony)
- Forum Społeczności Tulpa.pl udostępnia Użytkownikom czat w postaci serwera na platformie Discord.com. Link do niego Użytkownik znajdzie na stronie głównej Forum. Szczegółowy regulamin czatu znajduje się w wątku Regulamin czatu (Discorda). Korzystając z forumowego czatu potwierdzasz znajomość regulaminu czatu i zobowiązujesz się do jego przestrzegania.
- (uchylony)
- (uchylony)
- Ekipa zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w dowolnym czasie bez podania przyczyny.
- Ekipa nie ponosi odpowiedzialności za treści umieszczone w serwisie ani konsekwencje szkodliwej działalności Forumowiczów lub osób postronnych.
- W razie niejasności dotyczących Regulaminu, skontaktuj się z Ekipą.
- Nieznajomość regulaminu nie usprawiedliwia jego nieprzestrzegania.
- kasacja treści niezgodnych z Regulaminem,
- pisemne upomnienie,
- ostrzeżenie (warn),
- kolejka moderacyjna,
- czasowe zawieszenie możliwości pisania postów,
- czasowy lub permanentny zakaz wstępu na forum (ban),
- w przypadku złamania postanowień polskiego prawa, zgłoszenie szkodliwej aktywności odpowiednim służbom.